Nově otevřena pobočka Židněves u Mladé Boleslavi - prodej přívěsů Agados, VAPP a náhradních dílů a příslušenství. Po - Pá 8:30 - 16:30 hod.
Nápravy KNOTT VG a VGB ve standardním provedení používají základní typ odpružení realizovaný čtyřmi gumovými pruty umístěnými v rozích čtyřhranné nápravnice. Mezi ně je zalisovaný čtyřhranný čep ramene kolové jednotky pootočený o 45 stupňů. Působením síly na rameno dochází k otáčení čepu ramene mezi gumovými pruty a ke stlačování gumy. Tento nejjednoduší a výrobně poměrně nenáročný systém odpružení používá i řada dalších výrobců náprav tam, kde není třeba pokročilejší a komfortnější systém pružení.
Nápravy KNOTT VGB Rosette
Určitým vylepšením poměrně nekomfortního odpružení náprav KNOTT řady VGB je dražší tzv. Rosette provedení se speciálně tvarovaným profilem čepu ramene kolové jednotky. Obyčejný čtyřhranný profil je nahrazen profilem s oblejšími hranami a stěnami prolomenými dovnitř. Gumový prut tak má při stlačení o něco více prostoru pro částečné odvalení. Tímto způsobem je docíleno zvýšení komfortu odpružení oproti standardnímu provedení náprav VGB. Komfort odpružení VGB Rosette však stále nedosahuje komfortu odpružení řady náprav KNOTT G a GB. Technologie Rossete není zatím nabízena v širším měřítku a k dnešnímu datu zahrnuje pouze některé typy náprav.
Nápravy KNOTT řady G a GB používají k odpružení speciální kruhové gumové elementy navulkanizované v ocelových pouzdrech. Kruhová nápravnice je svařená ze dvou polovin s vodorovnými ohyby směrem dovnitř nápravnice. Čep ramene kolové jednotky má kruhový tvar, je plný a je svařený s ocelovými pouzdry pružících elementů. Tato sestava je zalisovaná do nápravnice tak, že výřezy v pružících elementech prochází vnitřní ohyby tělesa nápravnice a brání protočení pružicích elementů. Působením síly na rameno kolové jednotky dochází k pružení vlivem skrucování gumy v pružících elementech.
Nápravy KNOTT řady D a DB používají k odpružení torzní tyče uložené v kruhové nápravnici. Rameno nápravy je pevně spojené s koncem torzní tyče. Druhý konec torzní tyče je ukotvený v tělese nápravnice. Působením síly na rameno kolové jednotky a natáčením ramene dochází ke skrucování torzní tyče a tím k pružení nápravy.
Odpružení polonáprav KNOTT KLL a KLLB je realizované vinutou pružinou umístěnou přímo v tělese nápravy. U polonáprav SG a SGB je vinutá pružina umístěná mimo těleso nápravy. Tento systém odpružení se používá pro speciální polonápravy na přívěsech s požadavkem na vyšší světlou výšku podvozku.
Odpružení je realizované usazením tuhé nápravy na listové pružiny zastavěné na rámu přívěsu.
Výše zobrazené grafy se vztahují ke statickému zatížení jednoho ramene až na dvojnásobek maximálního povoleného zatížení. Grafy nezohledňují tzv. sednutí uložení v gumě po prvním zatížení. Jejich účelem není zobrazit empirické hodnoty z konkrétního měření, ale na průměrných hodnotách názorně zobrazit zejména rozdíl v komfortu odpružení jednotlivých pružících systémů.
Tento internetový obchod využívá k zajištění funkčnosti webových stránek a k vylepšování uživatelského komfortu soubory cookies. Některé z nich jsou pro chod nezbytné, jiné nám pomáhají web vylepšovat a přizpůsobovat Vašim potřebám. Kliknutím na tlačítko "Rozumím" nám udělíte souhlas s využíváním souborů cookies.